Thursday, October 1, 2009

Untukmu Gaza

Assalamualaikum dan Salam Imtihan serta Salam Aidilfitri buat para rakan seperjuangan sekalian...

Seketika ini, terkenang perjuangan saudara seagama kita di Palestin yang saban hari menanggung penderitaan akibat kekejaman rejim zionis yang tidak berperikemanusiaan. Janganlah kita lupa akan sejarah hitam yang telah memalukan Dunia Islam kini.

Program memboikot produk barat yang dianjurkan oleh pelbagai pihak usah kita abaikan. Janganlah bertindak hanya seperti melepaskan batuk di tangga. Mungkin ada yang tertanya mampukah boikot ini memberi impak yang mendalam kepada rejim zionis itu? Adakah dengan seorang individu dapat menggugat kestabilan rejim zionis kini? Maka tepuklah dada dan tanyalah Iman dalam diri kita sendiri.

Sanggupkah kita melihat peluru-peluru rejim zionis menembusi leher anak-anak kecil palestin? Mampukah kita bersedih melihat bayi-bayi kecil palestin dibakar hidup-hidup? Usahlah menjadi seperti pemimpin-pemimpin Islam masa kini yang terang-terang tunduk kepada kuasa barat yang diketuai oleh Amerika Syarikat yang berlagak seperti 'POLIS DUNIA'. Mereka hanya pandai bersidang lalu mencari di mana kesilapan lalu tetapi masih buta melihat keadaan semasa yang makin membimbangkan.

Untuk apa jika hanya sekadar menghulurkan bantuan kepada pelarian Palestin jika mereka semua terus dirundung pelbagai ancaman dari rejim zionis. Masalah ini tidak akan selesai selagi rejim zionis wujud di muka bumi ini!






"Ya Allah, benarkan kami syahid di sana"

No comments:

Post a Comment